2 Ocak 2014 Perşembe

Pazarlama ve Yönetim İlişkisi

Çoğumuz Apple, Microsoft, Sabancı, Koç gibi devlerin nasıl kurulduğunu biliyoruz. Büyük başarı hikayeleri en ummadık zamanda en ummadık hamleler sonucunda ortaya çıkmadı mı ? ' Bunun ne alakası var, gerçekten iyi risk almış, valla şans işi ' dediğimiz olaylar gerçekten de bahsettiğiniz gibi mi ? Öyle mi değil mi gelin bir bakalım isterseniz.

Steve Jobs'ın hayatını zaten çoğumuz biliyoruz. Okulda sevmediği dersleri görmemek için okulu bırakıyor ve ilgi duyduğu derslere gidiyor. Arkadaşlarının yanında yerlerde kalıyor, bir evin garajında ilk üretimini gerçekleştirmeye çalışıyor. Zekası muazzam ona diyecek lafımız yok, ama herkes zeki olmasından mı böyle oldu yoksa ortalama bir zeka ile fırsatçılığını mı konuşturdu ? Bence bu iş fırsatları değerlendirmeye bakıyor. Sektörü iyi analiz edip, eğilimlere yönelmek, biraz da geleceği görmeyi başarmakla üstesinden gelemeyeceğiniz iş yok. Nasıl mı ?

http://www.ibsturkiye.com/sertifika-programlari/stratejik-pazarlama-yonetimi-egitimi


Örneğin Koç, nasıl oldu da bu kadar zengin oldular ? Pazarlama faktörünü zamanlarının ötesinde kullandılar ve farklarını ortaya koydular. Microsoft da aynı şekilde. Neyi nasıl pazarlayacağını, pazarladığını ve elemanlarını nasıl yöneteceğini bilen bir lider tarafından yönetildi. Bunları ilk başta çaylaklıktan dolayı öğrenemeyip daha sonra ustalaşanlar da var tabii. Mesela Marc, Facebook u ilk kurduğu zamanlar ortaklarıyla birçok sorun yaşadı. Hatta ilk finans yöneticisi ile yolları kısa zamanda ayrıldı. Bunun yanında markayı iyi yönetmeyi çetin yollardan öğrenen Marc zor zamanlarında yanında bulunan ve adını uyuşturucuyla aynı yerlerde geçiren bir ortağıyla birlikte pazarlama işlerini yürüttü. Ortağı sektörü çok iyi biliyor ve ona yapması gerekenleri kendinden emin bir şekilde söylüyordu. Bağlantıları kuvvetliydi ve pazarlamanın bir marka için üretimden sonra geldiğini bilecek kadar akıllı idi. Benim de bildiğim kadarıyla bir çok CEO sosyal medya ajanlarının kurucularından sosyal medya nedir, nasıl aktif olunur, nasıl kullanılmalıdır gibi eğitimler alırlar. Aslında böylelikle dolaylı yoldan markalarını pazarlamış olurlar. Aynı şekilde eski yönetim kurallarıyla yöneten yöneticiler de değişen dünya ile birlikte çalışanları verimli tutma yolları gibi konularda eğitim alarak şirketlerine değer katarlar. Eğer siz de pazarlama iletişimi eğitimi ve yönetim eğitimi gibi eğitimler alarak kendinizi geliştirmek istiyorsanız hiç durmayın. Gelişen dünyaya ayak uydurun.

http://www.ibsturkiye.com/sertifika-programlari/yonetim-liderlik-mikro-mba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder